onsdag 23 juni 2010

Störande Grannar


Nu ska jag skriva ett litet gnälligt inlägg om våra grannar igen. Igår kväll hamrades det friskt väldigt sent och det var inte ett ”slå in en tavla” spikande utan snarare ”dekorera alla väggar med tavlor” spikande, det höll på oavbrutet i över en timme.

Jag förstår inte hur man tänker när man gör sådant, hur kan man vara så egoistisk och ta sig rätten att störa grannar på det sättet? Jag kan tolerera en fest, eller att bli störd någon kväll ibland och man har ju extra överseende på helgen men att spika mitt i natten på veckorna är inte ok i mina öron. Man får ju leva med lite oljud när man väljer att bo i lägenhet men jag förstår inte hur man är funtad när man tar fram hammaren eller borrmaskinen efter elva på kvällen.

Dessutom så har vi en Volvo som vid upprepade tillfällen har buskört här på området, skrikande däck, tuta och skrikande ungdomar, snacka om att man är frestad att lägga ut en spikmatta.

Åter igen så kan jag verkligen inte förstå hur man kan vara så egoistisk och ta sig rätten att störa sina grannar.

1 kommentar:

  1. Mina grannar är också störande; de gnäller över mina fester :)

    SvaraRadera